Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog

sandrasss.over-blog.com


Fantastiska sevardheter i Stockholm

Posted on January 6 2014, 12:46pm

Fantastiska sevardheter i Stockholm

Min resa började i Gamla Stan, en historisk plats i Stockholm. Komma var lätt eftersom de flesta sevärdheter och attraktioner kan nås till fots. Genom att köpa en reseguide eller karta, kunde jag resa på min egen, utan reseledare. Jag gick runt kullerstensgator och gränder och även utan en guide, var kunna lära sig om historien om platsen. Jag var fascinerad av all arkitektur med anor från 1200-talet. Historiska kyrkor, det kungliga palatset och museer, är bara några av de många sevärdheterna som jag kunde se under min resa. När jag behövde vila, jag stannade vid ett café och kunde surfa på internet och kolla reseguider att hitta andra måste-se sevärdheter och sevärdheter.
Vad jag upptäckte var att olika sevärdheter och sevärdheter som museer, gallerier och anlagda parker finns i överflöd i Stockholm. Restauranger finns också överallt i Stockholm, de har även "dagens" eller särskilt prissatta luncher för dem på en budget. Och även wifi och Skype zoner finns överallt i Stockholm så inga problem med att gå förlorad.

Det finns olika sevärdheter att se fram emot i Stockholm. Jag besökte det kungliga palatset, uppehållet av den kungliga familjen. En guide turnerade mig runt platsen och delade historia av slotten. Att ha en guide gjort min resa runt om slotten intressant med all information som han delade.

Ville sedan se den svenska landsbygden och uppleva riktigt frisk luft, då letade jag efter en guide att följa med i min resa. En annan stor attraktion som jag besökt i Stockholm är Skansen friluftsmuseum. Det grundades år 1891 och har mer än 150 hus och gårdar i Sverige genom åren. Det är där den berömda julmarknaden hålls också. Jag lärde mig också om traditioner och festivaler i Sverige.

Nästa ställe jag gick till var Bergianska botaniska trädgården, det är en del av det svenska kulturarvet med 100 år utöka den. Inledningsvis, var trädgården avsedd att främja botaniska och biologisk forskning, nu; den tjänar också ett fritids ändamål eftersom turister kommer att besöka den på grund av dess skönhet. Jag hade en bra tid här och egentligen bara tog sig tid att vårda vackra omkring mig; de har även en japanskt inspirerad damm.

Men dessa är bara några av sevärdheterna och attraktioner i Stockholm, är jag fylld till brädden med uppskattning för staden. Jag hade en underbar semester och hoppas kunna komma tillbaka och utforska mer, det fascinerande landet Sverige. Jag skulle ta mina nära och kära med mig nästa gång jag reser till denna underbara skärgård. Jag skulle fungera som en guide och dela underverk i Sverige! Res och se sevärdheter som Stockholm har att erbjuda, kan det vara den bästa semester som du någonsin kommer att ha!

Stockholm är även närmare kontintenten än man tror. Det går ofta flyg från Arlanda till alla viktiga städer så som Frankrikes väldigt vackra huvudstad, mellanösterns mest populära destination med mera. Staden är således värd att besöka även som ett slags mellanstopp på väg till en annan destination.

To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post

Blog archives

We are social!

Recent posts